17 augustus 2012

een fluitje van een cent .....(niet dus)


Met dit prachtige stofje maakte ik een wikkelrok.




En zoals u waarschijnlijk al geraden had komt het patroon uit het boek van
Mme Zsazsa.

Ik deed dit op m'n dooie gemak :
 - maandag tekende / knipte ik het patroon
 - dinsdag knipte ik de stof uit en naaide ik de delen van de stof aan elkaar
 - woensdag  zette ik de biais op de rok
 - donderdag werd de tailleband geknipt en aan de rok vastgenaaid



Dit rokje maken was een hele klus, zeker als je bedenkt wat voor problemen zich allemaal voordeden.

probleem 1 : ik kocht ( bijna ) te weinig stof maar door de magische handen van mama ( en het versmallen van een van de flappen ) kreeg ik de patroon delen toch nipt uit de stof.

probleem 2 : De tailleband was te kort maar door alle restjes stof aaneen te zetten werd dit probleem ook weer opgelost.

probleem 3: Het rokje is een beetje ruim dus er zit niets anders op dan wat meer te snoepen.





1 opmerking:

  1. dat heb je PRIMA gedaan! Prachtig rokje...én nu mag je een chocolaatje extra nemen, mmmmmmmmmmm
    groetjes
    tot de volgende knappe knoopjes, eind augustus?
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen